بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کتاب اسارت بشری - نوشته ویلیام سامرست مو آم

کتاب اسارت بشری - نوشته ویلیام سامرست مو آم

برایش مهم نبود اگر او، بی احساس، بدذات، احمق و حریص بود. او عاشقش بود.

این که جوانی، دوران شادی است، توهمی بیش نیست؛ توهم کسانی است که آن را از دست داده اند. اما جوان تر ها می دانند که بدبخت و بی چاره اند چرا که ذهن شان پر است از ایده آل هایی دروغین که به آن ها تزریق شده است؛ و هر زمان که با واقعیت رو به رو می شوند، فقط زخم و درد عایدشان می شود.

آدم ها درخواست می کنند که ازشان انتقاد کنی، اما فقط تعریف و تمجید می خواهند.

کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت! مطلب مرتبط کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت!


ویلیام سامرست موآم، زاده 25 ژانویه ی 1874 و درگذشته ی 16 دسامبر 1965، نویسنده ی داستان کوتاه، نمایشنامه نویس و رمان نویس انگلیسی بود. او به دفعات در دهه ی 1930 نام خود را به عنوان پردرآمدترین نویسنده مطرح کرده است. موآم پس از درگذشت والدینش در سن ده سالگی، توسط عموی نه چندان خوش اخلاق خود بزرگ شد. او که دوست نداشت مانند سایر اعضای خانواده، وکیل شود، حرفه ی پزشکی را برای خود برگزید اما اولین رمانش، چنان موفقیتی برایش به ارمغان آورد که بی درنگ پزشکی را رها کرد تا به نویسنده ای تمام وقت تبدیل شود.

کتاب پیرامون اسارت بشری، شاهکار ویلیام سامرست موآم و یکی از پرطرفدارترین رمان های قرن بیستم، سختی ها و رنج های عشقی یک طرفه را به تصویر می کشد. فیلیپ کری، پسربچه ای حساس و یتیم با معلولیتی مادرزادی در پای خود است که جای خالی عشق و حمایت را به شدت در زندگی اش احساس می کند. او، درس و تحصیل را رها کرده و ابتدا به هایدلبرگ و سپس به پاریس سفر می کند؛ در همین شهر است که اولین رویاها برای تبدیل شدن به هنرمندی بزرگ در ذهن فیلیپ جان می گیرد.


اما فیلیپ پس از مواجهه با واقعیت های زندگی و درک عدم تأثیرگذاری خود بر دنیا، آرمان گرایی دوران جوانی اش را از دست می دهد. او پس از بازگشت به لندن برای تحصیل در رشته ی پزشکی، شیفته ی پیش خدمتی به نام میلدرد می شود و پا به رابطه ی عاشقانه ای می گذارد که مسیر زندگی اش را برای همیشه تغییر می دهد.


پیرامون اسارت بشری، همچنان به عنوان یکی از برترین آثار با موضوع اهمیت آزادی های جسمی و روحی در نظر گرفته می شود؛ موضوعی بنیادین که تمامی انسان ها در جای جای زمین به گونه ای با آن درگیرند


پیرامون اسارت بشری یا پایبندی‌های انسانی، نوشته ویلیام سامرست موام می باشد. سامرست موام یک نمایش نامه نویس، رمان نویس و نویسنده داستان کوتاه بود. او در میان مشهورترین نویسندگان عصر خود جای دارد و در نظر مردم به عنوان نویسنده‌ای با بالاترین دستمزد در میان نویسندگان دهه 30 شناخته می‌شد.


کتاب پیرامون اسارت بشری یک شاهکار ادبی است. منتقدان بسیاری اعتقاد دارند که این کتاب، یک زندگی نامه خود نوشته است. اگرچه خود موام معتقد است که “این کتاب یک رمان است نه یک زندگی نامه، و گرچه در بعضی موارد زندگی نامه خود نوشته به نظر می رسد، اما یک نوآوری ناب نیز هست”. موام که در ابتدا کتاب خود را “زیبایی‌های خاکستر” نامیده بود، در نهایت عنوانی را برای کتابش برگزید که الهام گرفته از بخشی از کتاب اخلاقیات اسپینوزا، می‌باشد

در این بخش، اسپینوزا درباره عدم قابلیت انسان‌ها در کنترل احساساتشان، که موجب اسارت آنها می‌شود، بحث می‌کند. او همچنین، فهرستی از عقاید خوب و بد انسان‌ها را نشان می‌دهد که، مرتبط با احساس درد یا لذت است، و همه این موارد را در شخصیت اصلی داستان، نمایان می‌سازد. کتابخانه مدرن، این کتاب را در رتبه 66 در میان صد کتاب برتر انگلیسی زبان در قرن بیستم قرار داده است.

رمان پیرامون اسارت بشری با مرگ هلن کاری آغاز می‌شود، مادر پسر 9 ساله ای به نام فیلیپ کاری، که پدرش را چندماه قبل از مرگ مادر از دست داده است، و اکنون یک پسر بچه یتیم و با معلولیت از ناحیه پا، می‌باشد. فیلیپ به خانه عمو ویلیام کاری و همسرش لوئیزا، فرستاده می شود. بخش های ابتدایی رمان، مرتبط با تجربه فیلیپ در محل اقامت جدید اوست.

لوئیزا سعی می‌کند مانند مادر برای فیلیپ باشد، اما رابطه عمو ویلیام با فیلیپ بسیار سرد است. عمو ویلیام یک مجموعه بزرگ کتاب دارد و فیلیپ از خواندن آنها برای یافتن راهی برای رهایی از زندگی دنیوی، علاقه بسیار دارد. فیلیپ کاری، در جستجوی یک پایان مفید برای زندگی خویش است، و تنها بعد از فهمیدن اینکه هدفش در زندگی چه باید باشد، آرام می‌گیرد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده