بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری باغرود نیشابور

جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری باغرود نیشابور

در امتداد جاده نیشابور به مشهد وقتی به میدان باغرود می رسید، درجهت شمال اتوبانی 10کیلومتری شما را به دروازه باغرود هدایت می کند. پس از عبور از این دروازه، مسیر را ادامه دهید و بعد از گذار از کنار اردوگاه شهید رجایی به روستای باغرود وارد شوید. جاده خاکی داخل روستا به دره باغرود منتهی می گردد. به طوری که پس از عبور از این دروازه، مسیر را ادامه دهید و یعد از گذار از کنار اردوگاه شهید رجایی به روستای باغرود وارد شده که جاده خاکی داخل روستا به دره باغرود منتهی می گردد.

باغرود نیشابور منطقه ای با طراوت، سرسبز و دارای طبیعت منحصر به فرد است که از این شهر حدود دوازده کیلومتر فاصله دارد و قسمت شمال شهر واقع شده است.

درآمد اصلی ساکنان باغرود از راه کشاورزی تامین میشود و باغ‌ های سرسبز و خاک حاصلخیز بسیاری در این ناحیه وجود دارد. رونق کشاورزی در منطقه باعث شده است عده کمتری روی به دامداری بیاورند. عده ‌ای از ساکنان منطقه نیز در اردوگاه شهید رجایی مشغول کار هستند که یک پادگان بزرگ نظامی و یک اردوگاه بین ‌المللی گردشگری محسوب میشود.

این مجتمع دارای امکانات فرهنگی از قبیل کتابخانه، نمازخانه، سالن اجتماعات تابستانی، کارگاههای مختلف مهارتی، سینما و رصدخانه است. از امکانات ورزشی آن می ‌توان به زمین چمن، استخر شنا، دریاچه قایقرانی و سایر رشته ‌های ورزشی اشاره کرد. سالنهای پذیرایی، درمانگاه، فروشگاه، مهمانسرا و کمپ ‌های تابستانی نیز از دیگر امکانات این مجموعه است.

سایر جاذبه‌ های گردشگری این مجتمع شامل سد بزرگ خاکی، دریاچه پرورش ماهی، باند پروازی هواپیمای گلایدر، مزارع زعفران، زنبورداری، باغات میوه، فضای سبز و پرورش گل و گیاه است. ظرفیت پذیرش اردوگاه برای اردوهای یک روزه 5000نفر و اردوهای چند روزه 2500 نفر می ‌باشد.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

باغرود نیشابور به دلیل موقعیت بسیار عالی ازنظرآب و هوا و مشرف بودن به شهر، جایگاه ویژه ای دارد و پوشیده از درخت است. این منطقه دارای رودخانه ای است که در دره جریان دارد. درختان این منطقه زیبا عمدتا شامل گردو، چنار، گیلاس، سیب و چند نوع دیگر هستند. این طبیعت زیبا از معروفترین جاذبه های گردشگری نیشابور بزرگ است که در مسیر رسیدن به این منطقه ییلاقی می توانید روستاهای زیبای دیگری مثل برف ریز را نیز ببینید.

به نیشابور سفر کردید از این منطقه زیبا و دیدنی غافل نشوید. با وجود آبی بسیار گوارا در بخش جنوب غربی، آبشار چشمه ای نیز از دل سنگ می جوشد و دوستداران طبیعت و گردشگران می توانند از آن استفاده کنند. پس از تماشای آبشار، در امتداد آن به سمت غرب که مسیر آن توسط کوهنوردان بومی شهر نیشابور آماده شده است، عبور کرده و پس از چند دقیقه پیاده روی به آبشار دوم خواهید رسید که این آبشار نیز از نظر زیبایی و طراوت مثل آبشار اول می باشد.

دره‌ای که در آن رودخانه‌ای در جریان و اطراف آن پوشیده از درختان میوه است.چشمه‌های آب متعدد و هوای بسیار خوب باغرود نیشابور باعث شده این منطقه به یکی از مهمترین مناطق گردشگری نیشابور در نزدیکی دامنه جنوبی قله بینالود بدل شود. اردوگاه باغرود دارای امکانات فرهنگی از قبیل کتابخانه، سالن اجتماعات تابستانی، کارگاه های مختلف مهارتی، سینما و رصدخانه است.

این منطقه پوشیده از درخت است و دارای رودی می باشد که در دره ای جریان دارد، درختانی که در این منطقه زیبا دیده می شود عمدتا درختان میوه از قبیل گردو، چنار، گیلاس، سیب و چند نوع دیگر هستند. اهالی باغرود نیشابور اکثرا به کشاورزی مشغول هستند و درآمد اصلی آنها نیز از این فعالیت تامین می گردد. به همین دلیل باغ‌ های سرسبزی در این ناحیه وجود دارد و خاک آن بسیار حاصلخیز است. فعالیت های کشاورزی در منطقه موجب شده است که به دامداری توجه کمتری شود. اردوگاه شهید رجایی نیز که عده ای از ساکنین را در خود جای داده است و در این مکان مشغول کار هستند،

این طبیعت دوست داشتنی از معروفترین جاذبه های گردشگری در این شهر یزرگ می باشد که در مسیر رسیدن به این منطقه ییلاقی می توانید شاهد روستای زیبای برف ریز و برخی دیگر از روستاها باشید.

روستای برف ریز به دیده بان شهر نیشابور نیز معروف است. این منطقه از برفگیرترین مناطق است و به همین سبب به آن برف ریز می‌گویند.

در مسیر و حتی پشت این اردوگاه نیز روستاهای دیگری چون دربهشت، برف ریز واقع شده ‌اند که دارای مناظر زیبا، زیارتگاهها و مناطقی برای اتراق نیمروزی در فصل تابستان هستند. به عنوان مثال اگر به کوهنوردی علاقه‌ دارید و مشتاق کند و کاو در کوهستان هستید، دره هفت غار در مسیر جاده باغرود، هواداران بسیار دارد. روستای برف ریز نیز از مناطق دیدنی این مسیر است که در میانه جاده و در سمت غربی آن قرار دارد. این روستا به دیده‌ بان شهر نیشابور نیز شهرت دارد و برف گیر‌ترین منطقه نیشابور به شمار می رود.چشم انداز زیبا و چشمه‌ های آب متعدد و آب و هوای بسیار خوب آن باعث شده از مناطق مهم توریستی نیشابور در نزدیکی دامنه جنوبی قله بینالود به شمار آید.   

همچنین مناظر زیبای کوهستانی و کوه‌های سر به فلک کشیده واقع در شمال منطقه همواره پذیرای طبیعت دوستان و کوهنوردان مشتاق است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده