بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های تاریخی در مکانهای ممنوعه جهان

جاذبه های تاریخی در مکانهای ممنوعه جهان

مکان ممنوعه، که شما نمی توانید بازدید کنید.

در دنیای ما مکان‌هایی وجود دارد که گردشگران و مردم عادی مجاز به بازدید از آن‌ها نیستند. شبکه‌ی قطار زیرزمینی مسکو، اتاق 39 در کره شمالی، بایگانی واتیکان و منطقه‌ی 51 از جمله‌ این مکان های ممنوعه و مرموز هستند که ابهامات بسیاری در مورد آنها وجود دارد.

کتابخانه‌ مخفی کلیسای واتیکان

یک کتابخانه‌ی معمولی نیست. در این مکان اسناد و کتاب‌های قدیمی باارزش مربوط به تاریخچه‌ی واتیکان و مسیحیت نگهداری می‌شود، از این رو دسترسی به آن محدود شده است. گردشگران با تهیه‌ی بلیت می‌توانند از این کتابخانه بازدید کنند اما برای دسترسی به کتاب‌ها باید درخواست بدهند تا نسخه الکترونیکی آن کتاب برایشان ارسال شود. 

کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت! مطلب مرتبط کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت!

کمپ پاین گپ

منطقه پاین گپ یکی از مکانهای ممنوعه است که در استرالیا واقع شده و ارگانهای نظامی استرالیا به همراه CIA به شدت آن را تحت نظر دارند. هیچکس از اتفاقات دقیقی که در این کمپ اتفاق میافتد خبر ندارد اما بر اساس برخی گزارشات، برنامه نویسان و هکرهای حرفه‌ای در آن قرنطینه شده‌اند. مدتی هم شایعه شده بود که چند شاهد، اشیای کروی و بزرگ شبیه به بشقاب‌ پرنده را دیده‌اند که در این مکان از زمین بلند شده و در ارتفاعات ناپدید شده‌اند.

تولید کوکاکولا

معروفترین کارخانه‌ نوشابه‌ سازی جهان هم یکی از مکان های ممنوعه است. فرمول ساخت نوشابه در این کارخانه که در آتلانتا واقع شده از 125 سال پیش تغییر نکرده و تا به امروز نیز در هیچ جایی فاش نشده است. مردم عادی می‌توانند با خرید بلیت از این مکان دیدن کنند اما هیچ‌کس حق دسترسی به جایی که نوشابه‌ها تولید می‌شوند را ندارد.

ایستگاه مسکو

این ایستگاه زیرزمینی مترو در زمان جنگ جهانی دوم برای محافظت از جان مردم ساخته شد اما بعدها، برنامه‌ ریزی نظامی و استراتژیک نظامی روس‌ها در این مکان انجام می‌شد و به همین دلیل در حال حاضر ورود مردم به آن ممنوع است.

 پایگاه داده گوگل

در این مکان تریلیون‌ها بایت داده‌ی شرکت گوگل نگهداری می‌شود. پایگاه داده‌ی گوگل نام یک مکان واحد نیست و در 13 مکان از سراسر دنیا قرار گرفته و به شدت کنترل می‌شوند.

 منطقه‌ 51

یکی از معروفترین مکان های ممنوعه در سراسر جهان است. این منطقه، مکانی نظامی در نوادا و در جنوب غرب لاس‌ وگاس است که در آن اسلحه‌های نظامی تولید می‌شود. دولت آمریکا مدعی شده که چنین منطقه‌ای وجود ندارد اما از سوی دیگر، تحقیقات این منطقه برای سازمان UFO ارسال می‌شود. همچنین اسناد محرمانه‌ای از دیده شدن سفینه‌ها و موجودات فضایی در این مکان وجود دارد.

کلوپ 33 دیزنی

این ساختمان در دیزنی لند کالیفرنیا یکی از مکان های ممنوعه جهان است. کلاب 33 دیزنی خاص‌ ترین و بزرگترین کلاب در دنیا بوده و هیچ کس به غیر از اعضای کلاب، حق ورود به آن را ندارد. رئیس‌جمهور آمریکا، رهبران تجاری بزرگ و برخی از هنرمندان مشهور از جمله اعضای کلاب 33 دیزنی هستند.

اتاق 39 کره شمالی

یک ساختمان معروف در کره شمالی وجود دارد که جزو مکان‌های ممنوعه است. در این ساختمان اتاقی به اسم اتاق 39 قرار دارد که گفته می‌شود فعالیت‌های غیرقانونی در آن انجام می‌شود. 130 شرکت با این سازمان همکاری می‌کنند و علاوه بر آن حدود 20 حساب بانکی در سراسر جهان برای سازمان مذکور ثبت شده است. بر اساس شایعات، قاچاق اسلحه‌های بیو تروریسمی و نقل و انتقال پول برای فعالیت‌های غیرقانونی از جمله اقداماتی است که در این مکان انجام می‌شود.

تپه راف

 در یورک شایر انگلیس نام مکانی است که ساختمان‌های کروی آن بسیار عجیب بوده و نشان از اتفاق‌های مرموز در آن دارد. این مکان به شدت توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها کنترل می‌شود و شایعات بسیاری در خصوص آن وجود دارد

ساختمان‌های کروی تپه راف، یک ایستگاه ماهواره‌ای را تشکیل داده‌اند که برای کنترل عبور موشک‌ها و ماهواره‌ها ساخته شده است. یکی از روزنامه‌نگاران با انتشار مدارکی، ادعا کرده بود که این مکان بزرگترین مرکز استراق سمع جهان است.

کلیسای مری صهیون

این کلیسای مرموز در اتیوپی واقع شده و اجازه بازدید از آن وجود ندارد. در این مکان، بقایای کشتی سلیمان و کتاب مقدسی متعلق به آن زمان نگهداری می‌شود.

جزیره‌ ممنوعه مارها

جزیره‌ مارها زیستگاه بیش از 5000 مار زهرآلود است و کمتر کسی پیدا می شود که تمایل به ورود به این مکان را داشته باشد.

کوه آهنی

نام شرکتی است که دیتاسنتر «پایگاه داده»‌ ملی کشور آمریکا را اداره میکند. محل نگه داری این دیتاسنتر در ایالت پنسیلوانیا و دریک معدن قدیمی سنگ آهک در عمق 67 متری زمین است.بدلیل گرمای زیاد این دیتاسنتر، یک دریاچه زیرزمینی برای خنک‌سازی ان در همان مکان ایجاد شده است.

علاوه بر این،‌ تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای برای سنجش میزان دما و رطوبت دراین مکان تعبیه شده است تا با ایجاد شرایط محیطی بهینه، از آسیب رسیدن به قطعات الکترونیکی دیتاسنتر و همچنین اسناد الکترونیکی موجود پیشگیری شود. گفته میشود علاوه بر اسناد مهم ملی، یک مجموعه عکس خصوصی از بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت نیز دراین مکان نگه داری می شود

عجیب ترین انبار جهان

در منطقه ممنوعه این انبار در جزیره‌ای دور افتاده در مجمع الجزایر سوالبارد نروژ در 100 کیلومتری قطب شمال قرار دارد. این خزانه از مجموعه منحصر به فردی از بذر انواع مواد غذایی گیاهی از قبیل بادمجان، کاهو، سیب زمینی، ذرت و غیره محافظت میکند.

شرایط دمای زیر صفر درجه این انبار یخی، امکان بقای بعضی از محصولات کشاورزی نظیر گندم را تا 1700 سال آینده تضمین می کند. افراد به صورت آنلاین میتوانند این مکان را تماشا کنند؛ اما عده بسیار اندکی اجازه ورود به ان را دارند. فلسفه ایجاد این مکان نیز، حفظ بذر گیاهان حیاتی درصورت وقوع بلایای طبیعی در سراسر جهان است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده