مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برنج وحشی چیست؟ نحوه پخت برنج

برنج وحشی چیست؟ نحوه پخت برنج

برنج وحشی نوعی غله بومی آمریکا و کانادا و یکی از پر مصرف ترین غلات در آمریکاست. کشاورزان برنج وحشی را پس از جمع آوری و در حالی که هنوز پوسته دارد، دودی می کنند.چمن نیمه آبزی است که در منطقه دریاچه های بزرگ آمریکای شمالی به وفور رشد می کند. این یکی از تنها دو دانه بومی است که در ایالات متحده مصرف می شود و بافت سفت و عطر و طعم مغزدار دانه های سیاه و بلند آن باعث می شود که برنج وحشی از نمونه های سفید و قهوه ای خود جدا باشد.دانه های برنج وحشی دارای غلاف بیرونی جویدنی با دانه داخلی لطیف است که طعم کمی گیاهی دارد. گیاهان در آبهای کم عمق در دریاچه های کوچک و در جریان های کم رشد می کنند.

حقیقت این است که این برنج که کمتر در میان مردم رایج است مزایای بسیاری برای سلامتی دارد.

برای پیش غذا، مقدار پروتئین بیشتری نسبت به دانه ها دارد و یک منبع خوب برای فیبر، منیزیم و دیگر مواد مغذی و مفید می باشد.

و همانند برنج سیاه یک ماده مناسب برای کمر و در مجموع مناسب برای سلامتی کل بدن شماست و از دانه هایی با کربوهیدرات های تصفیه شده بسیار بهتر و سالم تر است.برنج وحشی می تواند نواقص مادرزادی را کاهش دهد .برای بهبود و سلامت استخوان شما بسیار مفید باشد.چرا باید از برنج وحشی در رژیم غذایی خود استفاده کنیم

محافظ در برابر بیماری ها

برنج وحشی دارای آنتی اکسیدان بالایی می باشد که خوردن آن بدن را قادر می سازد با بیماری های مزمنی مانند:

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و حتی برخی سرطان ها مبارزه کند.

در مجله Food Chemistry فعالیت آنتی اکسیدان برنج وحشی استخراج شده با عصاره متانول مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت .

مشخص شد که مقدار آنتی اکسیدان آن 10برابر برنج سفید می باشد که ان را تبدیل به یکی از بهترین غذاها می کند برای مبارزه باآسیب های رادیکال های ازاد.

برنج وحشی سرشار از فنولیک اسید، سیناپیک اسید و عناصر غذایی گیاهی (مواد مغذی موجود در برخی گیاهان که بیشتر تاثیر دارویی دارند) است و نقش محافظتی را در برابر بیماری ها دارد

کاهش نواقص مادرزادی

فولات عضو خانواده ویتامین B می باشد و به طور طبیعی در برخی از غذاها به ویژه در سبزیجاتی با برگ سبز یافت می شود برنج وحشی یک منبع عالی از فولات است که مزایای زیادی را به خود اختصاص داده است

فولات در طول بارداری بسیار مورد نیاز است چرا که به رشد سریع سلول کمک ویژه ای می کند ، در واقع در طول دوران بارداری نیاز به فولات خوراکی دو برابر می شود

البته توجه داشته باشید که فولات و فولیک اسید یکسان نیستند

فولیک اسید یک نسخه مصنوعی از فولات است و پیشنهاد می شود برای دریافت فولات به سراغ گیاهان و برنج وحشی بروید و البته همیشه با پزشک خود این موارد را چک کنید

کمبود فولات در امریکا به عنوان یکی از رایج ترین کمبودها گزارش شده است که باعث بیماری های مانند کم خونی، نقص نخاعی در حین زایمان، افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی و نیز بسیاری بیماری های دیگر شود

استفاده از یک پرس برنج وحشی در طول روز 11./. از نیااز روزانه فولات را برطرف می کندو به کاهش خطرات ابتلا به بیماری ها و نقص کمک می کند

برنج وحشی نسبت به برنج معمولی عطر و طعم قوی تری داشته و گران تر است.

چهار گونه مختلف برنج وحشی در دنیا وجود دارد، یک نوع آن بومی آسیا است که به عنوان سبزی برداشت می شود و سه گونه دیگر آن بومی آمریکای شمالی به خصوص نواحی دریاچه ای می باشند که از دانه های آن در غذا استفاده می شود.

برنج وحشی اولین بار توسط بومیان آمریکایی کشت و برداشت شده و صدها سال از این دانه به عنوان یکی از مواد غذایی اصلی خود استفاده می کرده اند.

برنج وحشی بعد از پختن حدود 3 تا 4 برابر اندازه اصلی اش بزرگ می شود.

این دانه ها درست مانند پاپ کورن می ترکند، کافیست آن را داخل روغن داغ بریزید و تکان دهید.

خواص دارویی و فواید برنج قهوه ای

منبع غنی پروتئین

پروتئین موجود در برنج وحشی نسبت به برنج معمولی و بسیاری غلات دیگر بیشتر است و با این که از مواد غذایی سرشار از پروتئین به شمار نمی رود اما حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری بدن بوده و مصرف آن به خصوص برای بدنسازان و گیاهخواران مفید است.

سطح پروتئین موجود در برنج وحشی حدود 2 برابر بیشتر از برنج قهوه ای و برنج سفید است.

پیشگیری از سرطان

برنج وحشی سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که برای سلامت بدن ضروری بوده، از پیری زودرس جلوگیری می کنند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله سرطان، بیماری های قلبی عروقی و سکته را کاهش می دهند.

گفته شده خاصیت آنتی اکسیدانی برنج وحشی 30 برابر بیشتر از برنج سفید است.

تقویت استخوان

برنج وحشی به عنوان یک منبع غنی از فسفر نیز شناخته شده است که خوب می دانیم فسفر برای از بین بردن ضعف استخوان ها نقش مهمی دارد .به کاهش خطر شکستگی استخوان نیز کمک شایانی می کند.

مطالعات در دانشگاه میشیگان با افزودن مکمل های کلسیم و فسفر به رژیم غذایی افراد با هدف جلوگیری از کاهش توده استخوانی و استحکام ساختاری آن در یک برنامه تمرینی کوتاه مدت ورزشی انجام شد.

یک برنامه کوتاه مدت ورزشی به مدت سه هفته انجام شد و یک تمرین ورزشی به مدت 8 هفته مورد آزمایش قرار گرفت.

با افزایش مصرف مواد معدنی در رژیم غذایی با داشتن برنامه ورزشی، باعث افزایش توده استخوانی شده است که در نتیجه به مقاومت استخوان ها در برابر شکستگی کمک شایانی کرده است.غذاهای غنی از قسقر مانند برنج وحشی به سلامت و استحکام استخوان کمک می کند.

طرز پخت برنج وحشی

مواد لازم

برنج وحشی: 1 فنجان

آب: 3 فنجان

نمک: نصف قاشق چای خوری

روش پخت

برنج را داخل آب سرد خیسانده، سپس داخل قابلمه بریزید و پس از اضافه کردن آب و نمک آن را روی حرارت بالا بگذارید تا به جوش بیاید.

حرارت را کم کرده و درب آن را بگذارید و به مدت 40 تا 60 دقیقه منتظر بمانید تا آب برنج کاملا بکشد و دانه های آن بزرگ و شکافته شود، سپس برنج را صاف کرده و سرو کنید.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

ارزش غذایی برنج وحشی

مواد مغذی موجود در 100 گرم برنج وحشی پخته به صورت زیر است:

کالری: 101

کربوهیدرات: 21 گرم

پروتئین: 4 گرم

فیبر: 2 گرم

چربی: 0.3 گرم

عوارض جانبی و مضرات برنج وحشی

برنج وحشی معمولا عوارض جانبی خاصی ندارد اما گاهی اوقات دانه های آن با قارچ سمی به نام ارگوت که برای سلامتی خطرناک است آلوده می شود، از جمله مضرات ارگوت می توان به حالت تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد، سرگیجه، تشنج و اختلالات روانی اشاره کرد.

غلات آلوده به ارگوت معمولا دارای لکه های صورتی یا بنفش هستند که با چشم قابل دیدن است.

مانند برنج معمولی برنج وحشی نیز ممکن است حاوی فلزات سنگین باشد که به مرور زمان در بدن جمع شده و باعث بروز مشکلاتی در سلامتی می شوند.

باعث افزایش انرژی می شود

برنج وحشی سرشار از منیزیم است.با گنجاندن غذاهای دارای منیزیم می توانید سطح انرژی خود را بالا ببرید.در واقع با مصرف منیزیم ، آدنوزین تری فسفات (ATP)را در بدنتان فعال می کنید.با مقدار کافی آدنوزین تری فسفات شما می توانید در برابر خستگی مقاومت کنید .

نه تنها برای فعالیت های روزانه بلکه برای ورزش کردن نیز می توانید از آن کمک بگیرید .چون جذب اکسیژن برای سلول ها را افزایش می دهد.

در طول ورزش نیاز به اکسیژن افزایش می یابد که با افزایش جریان خون عضلانی روبرو می شود.کمبود منیزیم با افزایش نیاز بدن برای اکسیژن در طول تمرینات ورزشی همراه است.

در یک مطالعه افرادی که منیزیم کمتری دریافت کرده بودند در طی تمرینات ورزشی نسبت به افرادی که منیزیم بیشتری دریافت کرده بودند زودتر خسته می شدند.

چون منیزیم به افزایش سطح آدنوزین تری فسفات (ATP) کمک می کند، اگر بدنتان منیزیم کافی نداشته باشد پس خیلی زود انرژی شما تخلیه می شود.

فاقد گلوتن است

برنج وحشی نیز همانند برنج قهوه ای به طور طبیعی فاقد گلوتن است .این می تواند گزینه دیگری برای افراد مبتلا به بیماری سیلیاک باشد.با خوردن غذاهای فاقد گلوتن می توانید به رژیم سالمتری روی بیاورید.

گلوتن نوع پروتئین گیاهی است که در دانه هایی مانند

گندم، جو، چاودار یافت می شود که حدود 80./. ان را اسید امینه تشکیل می دهد. اما از آنجایی که هضم آن برای بسیاری از افراد مشکل است بهتر است از خوردن گلوتن خود داری کنند.جایگزین هایی برای مواد غذایی دارای گلوتن همیشه موجود است مانند:برنج قهوه ای، جو، برنج و یا ذرت اما ممکن است با پردازش این مواد آنها نیز به گلوتن آلوده شوند.

How to Cook Wild Rice

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده