بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ایران سرزمین چهار فصل ، تاریخ و فرهنگ

ایران سرزمین چهار فصل ، تاریخ و فرهنگ

ایران سرزمین چهار فصل ، تاریخ و فرهنگ ، سوغات و اصالت

این یک شعار گردشگری نیست ، این واقعیتی است که از تجربه بازدیدکنندگانی که تحت تأثیر زیبایی ها و جاذبه های شگفت انگیز ایران قرار گرفته اند ، استنباط می شود.

قدمت و غنای محوطه های فرهنگی ایران و تمدن ، تنوع جاذبه های طبیعی و جغرافیایی ، آب و هوای چهارفصل ، اماکن فرهنگی متنوع علاوه بر قبایل مختلف با آداب و رسوم متفاوت و جذاب ، ایران را به عنوان خزانه ای ملموس و ناملموس ساخته است.

آب و هوای مختلف را می توان همزمان در ایران یافت. بعضی از شهرها در زمستان هوای تابستانی دارند یا هوای بهاری یا پاییزی دارند. در همان زمان در تابستان ممکن است مناطقی را ببینید که پوشیده از برف ، یخبندان یا باران و نسیم بهار است.

ایران سرزمین تاریخ و فرهنگ است ، نه تنها به دلیل پاسارگاد و تخت جمشید ، چغا زنبیل ، میدان نقش جهان ، یزد و شیراز ، خوزستان و اصفهان و میراث ملموس آن که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در واقع تمدن هزاره آن و هزاران بنای تاریخی و باستانی و مکان های مختلف نشان دهنده تنوع و ارزش میراث دینی و معنوی ، آیین ها ، سنت های سالم این کشور به عنوان نشانه ای از اصالت و شکوه است.

امروز ما دانش را از دانشمندان ، و نخبگانی چون حافظ ، سعدی شیرازی ، عمر خیام ، ابن خلدون ، فارابی ، ابن سینا ، فردوسی و جلال الدین محمد رومی به ارث برده ایم.

ایران سرزمین از هدایای بسیاراست بازار و بازارهای سنتی ایست که این مبدأ صنایع دستی است و بیش از دویست نوع هنر و صنایع دستی دارد که به ممتازیت یونسکو رسیده است.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

گردشگران می توانند از کیفیت صنایع دستی ایرانی و طعم و بوی غذا و غذاهای محلی لذت ببرند. ایران سرزمین چهار فصل ، تاریخ و فرهنگ ، سوغات و اصالت با کوه و بیابان ، جنگل ، دشت و دریاها ، فرهنگ ها و سنت ها انتظار شما را می کشد. اگر دوست دارید در کشوری پهناور دنیای کوچکی پیدا کنید ، به ایران سفر کنید

فرشهای ایرانی

همه به خوبی می دانند فرش های ایرانی چقدرمعروف هستند. بیشتر بازدید کنندگان از ایران تصمیم می گیرند که فرش ایرانی را به عنوان یک سوغات خریداری کنند. بهترین مکان برای پیدا کردن فرش ایرانی بازار وکیل در شیراز است و همینطور در بازارهای کاشان ، اصفهان ، تبریز و تهران نیز می توان یافت.

پسته ، آجیل و زعفران ایرانی

در کنار پسته ، میوه های خشک و نمکی مختلفی وجود دارد که در هر بازار ایرانی مانند بادام ، خرما ، دانه خربزه و سایر آجیل ها به هر اندازه و شکل وجود دارد که نمی توانید تصور کنید! آجیل نمکی به طور مداوم توسط ایرانی ها به عنوان میان وعده استفاده می شود. زعفران چیز دیگری است که مخصوص ایران و بخش ضروری آشپزخانه فارسی است. همچنین به عنوان یک سوغات انتخاب خوبی است.

پارچه های دستباف

شهرهای مختلف ایران پارچه های دستباف متفاوت مخصوص به خود دارند. در اصفهان می توانید پارچه های قلمکاری ، با چاپ سنتی منسوجات را پیدا کنید که در آن الگوهای گل و هندسی بر روی پارچه های نخی چاپ می شود. در کرمان می توانید پاته را بخرید که واقعاً حیرت انگیز است و می توان آن را به عنوان یک پارچه دستی با پارچه طبیعی ساخته شده از پشم تعریف کرد. به همین ترتیب در یزد معروف ترین پارچه ای که می توانید پیدا کنید ، ترمه است. ترمه پارچه ای بافته و دست ساز است که دارای نخ های زیبا از طلا در آن بکار رفته است.

 چای

ایرانیان در طول روز چای می نوشند. بنابراین ، می تواند گزینه مناسبی به عنوان سوغاتی از ایران باشد که شما را به یاد فرهنگ فارسی می اندازد. چای سیاه ایرانی بیشتر به دلیل بو ، رنگ و طعم معروف است. تقریباً در استان گیلان در شمال ایران تولید می شود.

 سفال و سرامیک فارسی

قدیمی ترین اثبات تاریخ ایران نشان می دهد که سفالگری حتی به قبل از امپراتوری پارس باز می گردد. شهر لاجین در همدان به عنوان شهر سفالگری شناخته می شود. علاوه بر لاجین ، میبد و نطنز نیز این هنر قدیمی را با ظروف و لیوان های دست ساز خود زنده نگه می دارند. اگر به موزه ملی ایران در تهران سفر می کنید ، می توانید سرامیک ها و سفال های قدیمی ایرانی حیرت انگیز را ببینید.

خاویار ایرانی

خاویار ایرانی به عنوان بهترین خاویار جهان شناخته شده است و بنابراین یک کالای صادراتی پرسود از ایران است. خاویار ایرانی بیشتر از ماهیان خاویاری در نزدیکی بندرترکمان ، در شمال ایران جمع آوری می شود.

خاتم کاری

خاتم كاری هنر تزئینات عمدتاً بومی در شیراز و همچنین اصفهان است. شما تعجب خواهید کرد که چگونه قطعات کوچک ریز چوب فلز و استخوان در کنار هم جمع شده اند تا اشیاء تزئینی شگفت انگیز مانند جعبه جواهرات ، تخته های بک گراند ، قاب عکس ، ظروف و غیره را خلق کنید ، خاتم کاری به بهترین وجه در بازار شیرازی وکیل و بازار اصفهان یافت می شود. بازارهای حوالی میدان نقش جهان.

گلاب

یا همان چیزی که در فارسی به آن عطر گل گفته می شود ، از گلهای عطری که حدود 7000 سال در ایران کاشته شده است گرفته شده است. بزرگترین تولید کنندگان گلاب درشهرستان کاشان در اصفهان که خالص ترین و خوشمزه ترین گلاب را در ایران بدست میاورد در کاشان دو روستای کوچک به نام های قمصر و نیاسر وجود دارد که گلاب با مراسم ویژه تولید می شود.

جواهرات ایرانی و سنگهای قیمتی

اگر در بازارهای سنتی ایران قدم بزنید ، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی شما را به خود جلب می کند این گزینه ها به عنوان سوغات یا هدایا به افراد عزیز گزینه های خوبی هستند. می توانید جواهرات سنگی از پیش ساخته زیبا را پیدا کنید و یا می توانید سنگ های خام را نیز خریداری کنید و بخواهید برایتان از آن جواهرات با طرح انتخابی شما درست کنند.

در بین تمام سنگهای ایران ، فیروزه در فرهنگ ایرانی برجسته تر است. اعتقاد بر این است که سنگ فیروزه ای مزایای بسیاری دارد؛ به عنوان مثال ، ایرانیان بر این باورند که شما را از چشم شر ، در برابر حوادث و مانند آن محافظت می کند. همچنین استرس و افسردگی را از بین می برد.

مینا کاری

به اصفهان سفر کردید،صنایع دستی یا مینا کاری را فراموش نکنید. مطمئناً وقتی وارد این شهر می شوید متوجه می شویدکه با هنر زیبایی ارتباط دارد. با قدم زدن در بازار بزرگ در حوالی میدان نقش جهان ، لوازم مینا زیادی مشاهده خواهید کرد. سطوح مس به طور سنتی با پرندگان و الگوهای گل در زمینه لاجوردی تزئین شده است ، اما نسخه های قرمز و سبز نیز دیده می شود.که بسیار چشم نواز و زیبا هستند و به عنوان سوغاتی بسیار مورد پسند و یادگاری ایست از سرزمین تاریخی ایران

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده