مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های توریستی و گردشگری چمخاله _گیلان

جاذبه های توریستی و گردشگری چمخاله _گیلان

استان ایران گیلان شهر لنگرود ساحل چمخاله

چمخاله یکی از زیباترین ساحل گیلان ایران است ، ساحل و طبیعت زیبای آن گردشگران را به این شهر می کشاند. سواحل مکان های خوبی برای گذراندن اوقات خوشی در ایران هستید،ساحل چمخاله ، زیباترین ساحل توریستی گیلان مورد توجه گردشگران است

هنگامی که نادرشاه افشار در 277 سال قبل قدرت را در دست داشت ، مردم کرمانشاه به منطقه ای خوش آب و هوا و باتلاقی یعنی منطقه چمخاله که هیچکس در آن زندگی نمی کرد پناه بردند.

شهر چاف و چمخاله دومین قطب و ساحل گردشگری فعال بعد از بندر انزلی در استان گیلان می باشد

در کنار ساحل زیبای لنگرود طبیعت زیبای لیلا کوه و منطق جنگل درخت خرما وجود دارد که با زیبایی منحصر به فرد خود می تواند تجربه ای را برای گردشگران فراهم کند.

یکی از زیباترین و مجهزترین و کم خطرترین ساحل چمخاله است در سال 2011 توسط وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل استان گیلان انتخاب و بهترین جاذبه های ساحل چمخاله ساحل شنی بسیار زیبا است و رودخانه بزرگ چمخاله این منطقه زیبا نزدیکترین ساحل به لنگرود است و از مناطق گردشگری استان گیلان محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

دو کلمه‌ چم که در کردی معنای رودخانه می‌دهد و خاله که در گیلکی یعنی انشعاب تشکیل شده است. چمخاله یعنی منشعب شده از رودخانه‌های مختلف

مردم چمخاله چون از یک طایفه بودند، همگی با هم نسبت خویشاوندی دارند. از طایفه‌های بزرگ چمخاله می‌توان به رستم‌پور یا رستمی، پاشاپور، فرضی‌پور، زاغی، میرزاجانی یا مهراب‌پور، سلیمی‌نژاد، نجفی، بهزادی، فغانی، مسلمی، رحیمی، اسفندیاری اشاره کرد که پسوندهایی چون جلالوند، دهکایی و چمخاله دارند.

این منطقه بکر و زیبا در نزدیکترین ساحل به لنگرود بوده و به عنوان یکی از نقاط توریستی استان گیلان به شمار می رود. اکثر ساکنان چمخاله از لک های جلالوند و جاف استان کرمانشاه می‌باشند که گویش آنان لکی است. شغل اصلی مردم این شهر کشاورزی و صیادی است .این شهر بدلیل بخش بزرگی از اراضی که در کناره ساحل دریاست و باعث شده این شهر دارای ویژگی خاص شود ،

شغل اصلی مردم این شهر کشاورزی و صیادی می‌باشد و محصول کشاورزی این منطقه برنج و هندوانه‌ است. شهر چمخاله دارای غذای خوشمزه یکی از آن‌ها کباب است. در واقع چمخاله را به دلیل کباب‌هایش میشناسند. کال کباب، باقلا قاتق، ماهی مالاتا، ترشی تره ،آلومسما ، خوتکا فسنجون، کولی قرابی از غذاهای محلی دیگر این شهر هستند.

تفریحات آبی

قایق سواری

جت اسکی

شاتل

بنانا

شنا

دوچرخه سواری و موتور چهارچرخ

هزینه موتورسواری

فوتبال و والیبال

پارک بازی کودکان

اسب سواری

از پرآب ترین رودهای کشور که عمق این رودخانه در بعضی از قسمت ها به 6 متر هم می رسد و در زمان های نه چندان دور هم محل عبور و مرور کشتی های روسی و ایرانی بوده است. از مراکز سیاحتی چمخاله میتوان تالاب زیبا با پرندگان گوناگون و سواحل آرام و بکر نام برد. کنار ساحل زیبای لنگرود طبیعت زیبای لیلا کوه و منطق جنگلی خرما و اطاقور هم وجود دارد، در ایام تعطیلات با زیبایی منحصر بفرد خود می تواند جاذبه زیبایی برای گردشگران مختلف باشد.

آثار گردشگری تاریخی و تفریحی گیلان

سرولات چابکسر _ روستای تمیجان رودسر- چشمه آب معدنی سجیران رودسر _ گورستان قدیمی ملا امیر رودسر _کاخ رضا خان رودسر _ بارگاه قدیمی پیر محله رودسر- چشمه سفیدآب رحیم آباد_  بلور دکان املش_ سر تربت امام_ ییلاق اشکورات رودسر_ جواهرده _ قله سماموس در رحیم آباد رودسر_ ییلاق داماش و درفک در رودبار-  پل لوشان - پل آجری انبوه رودبار- تپه مارلیک رودبار _ قلعه باستانی اسپهبدان رودبار _ تپه باستانی چراغعلی تپه رودبار_ سد منجیل _مرداب انزلی _ پل غازیان_ساحل انزلی_ آق اولر تالش _ تول تالش _مریان تالش _کاخ سردار امجد تالش_ قلعه لیسار_ پارک جنگلی گیسوم تالش_اسپه مزگت دیناچال_ الماس اسالم _ حمام باستانی آق اولر_ استیل عباس آباد آستارا- مقبره تاج الدین محمود خیوی در لمیر محله آستارا_باغ محتشم رشت _آرامگاه میرزا کوچک خان_ پارک جنگلی سراوان رشت _ سبزه میدان رشت_عمارت کلاه فرنگی رشت _ قلعه رودخان فومن بزرگ ترین دژ نظامی قدیمی ایران _ شهرک تاریخی ماسوله _شیطان کوه لاهیجان_ حمام گلشن لاهیجان_ مقبره کاشف السلطنه لاهیجان پدر چای ایران _ استخر لاهیجان _تالاب امیر کلایه لاهیجان - بارگاه شیخ زاهد گیلانی_ چهار پادشاه لاهیجان _ ساحل چمخاله لنگرود - پل خشتی لنگرود _ دوزبن ( دیزبن ) لنگرود _ دیوشل _ خرما سیسکو- مناره آجری مناره بازار گسکر _امامزاده هاشم -امامزاده سید جلال الدین اشرف آستانه_ آرامگاه دکتر معین _ کیسم

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده