بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قطر | تاریخ ، جمعیت ، زبان و حقایق گردشگری

قطر | تاریخ ، جمعیت ، زبان و حقایق گردشگری

اولین ساکنان مشهور این سرزمین و نسل‌های قدیمی مردم کنونی قطر را اعراب تشکیل می‌دهند. قطر برای قرن‌ها تحت سیطره خلفای عباسی و سپس امپراطوری عثمانی قرار داشت تا اینکه بعد از جنگ جهانی اول و پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی، حکومت ترک‌ها در این سرزمین نیز پایان یافت.

زبان و خط رسمی مردم قطر عربی است و زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم در مدارس این کشور تدریس می‌شود. زبان فارسی هم تا حد قابل توجهی در جامعه قطر حضور دارد. قطر با تمام کوچکی برای تمامی علاقه مندان به تاریخ و هنر که از نقاط مختلف دنیا بدان رهسپار می شوند، مجموعه ای عظیم و گران بها را در خود جای داده است.

قطر (قطر "kat-ir") شبه جزیره ای است که در خلیج فارس ، در شرق عربستان سعودی ، شرق بحرین و غرب امارات قرار دارد و قطر ، امارت مستقل در ساحل غربی خلیج فارس. این کشور یکی از بزرگترین ذخایر نفت و گاز طبیعی جهان را در خود جای داده است

کد کشور: +974

دولت: سلطنت سنتی

واحد پول: ریال قطر (QAR)

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

زبان: عربی (رسمی) ، انگلیسی

قطر برای همه کسانی که از سراسر جهان برای دیدن آن سفر می کنند حاوی گنجینه ای بزرگ از زیبایی و هنر است. این کشور از جنوب با عربستان سعودی همسایه است. این کشور به شکل شبه جزیره بوده كه آب‌های خلیج فارس اطراف آن را پوشانده است

دین رسمی و رایج در قطر اسلام است و 67./. مردم قطر پیروی آن هستند و اکثر مسلمانان در این کشور سنس هستند و تعداد شیعه ها کمتر است. 13./. از مردم در این کشور مسیحی هستند، 13./. نیز پیرو مکتب هندوئیسم هستند. بودائیسم دین 3./. از مردم این کشور است. کمتر از 1./.مردم این کشور بدون هستند.

روستای کاتارا

در این روستای فرهنگی می توانید آثار هنری زیبا از هنرمندان قطر را ببینید که مهم ترین آن مسجد کاتارا است ، مسجدی زیبا و رنگارنگ که به نمادی در این شهر تبدیل شده است. در فضای بیرونی آن نیز یک آمفی تئاتر و سالن اپرا قرار دارد که رو به دریا واقع شده اند

مسجد مدرن قطر

مساجد در کشورهای جهان سمبل اسلام هستند. در بیشتر کشورهای جهان، مساجد زیبایی وجود دارند که زیبایی و نقش و نگارهای اسلامی آن، جلوه خاصی به این کشورها داده است.

مساجدی در جهان وجود دارند که با طراحی و معماری مدرن خود از مساجد عجیب و غریب جهان محسوب می‌شوند. از جمله عجیب ترین مساجد جهان می‌توان به مسجد «شهر آموزشی» قطر اشاره کرد که شبیه سفینه فضایی است.

این مسجد دو مناره دارد که به سمت مکه متمایل است. دیوارهای داخلی این مسجد مزین به آیات قرآنی است و طراحی آن بی‌نظیر است. در این مسجد، مراسم سخنرانی و نشست‌های مذهبی با حضور علمای مشهور اسلامی در ماه رمضان برگزار می‌شود.

دین مردم کشور قطر

اسلام بوده و افراد در هر جای این کشور باید از قوانین پیروی کنند. لباس بانوان در قطر باید به صورتی باشد که دست و پای خود را کامل بپوشانند، همینطور می‌بایست کف پای بانوان نیز پوشیده باشد. پوشش اسلامی به صورت کامل در بین مردم قطر دیده می‌شود. در حجاب کشور قطر روبند کمتر دیده می‌شود اما حجاب سر باید به طور دقیق دیده شده است. هرچند در بعضی جاها هنوز هم از نقاب و رویند استفاده می‌شود.عموما از زنان قطری، انتظار می‌رود که در انظار عمومی لباس های سنتی که معمولا شامل عبایه و شیله می‌شود بپوشند که هر دو این لباس ها کاملا پوشیده است.

بنای قاسم درویش فخرالدین اسلامی

در پایین شهر دوحه واقع شده است . این بنا ساده اما خیره کننده است برج برای چند هدف برای اعمال اسلامی استفاده می شود.این ساختار جدید به شکل مارپیچی است که بسیار توسط گردشگران تحسین خواهد شد. اگر کسی در شب به تماشای برج مارپیچی بپردازد مطمئنا آن را برای همیشه به یاد می آورد

الرویس

یک شهر در شبه جزیره قطر است که دارای دید طبیعی زیبایی است و شهره بودن آن نیز به همین دلیل است. الرویس در واقع یک روستای کوچک است ، مکان Al Jassasiya یکی از اسرار آمیز ترین و در عین حال از جذاب ترین مکان های قطر است. در شمال شرقی دوحه ، این یکی از نقاطی است که شما می توانید پتروگلیف ها را پیدا کنید که مجموعه ای از نشانه های نادر و شگفت انگیز حک شده در سنگ است. حکاکی در نقاط دیگر این منطقه نیز پیدا میشود،

مسابقه باسافاری

بازدید از بیابان دوحه با راهنما های مختلف سفر کنید که همه چیز را برای شما از جمله وسایل نقلیه و غذا ترتیب می دهد. شما می توانید سوار بر شتر لذت ببریدیا با وسیله نقلیه مسابقه ماشین سواری در شن و ماسه شرکت کنید.اما شما باید بسیار مراقب باشید زیرا تپه ها بسیار غیر دوستانه و خطرناک هستند.

موزه ملی قطر

طراحی جدید موزه ملی قطر را ژان نوول ، معمار فرانسوی ، انجام داده است . این موزه یک مجموعه ای از صفحه های به هم پیوسته با ابعاد و منحنی های مختلف را شامل می شود که دیوارها ، سقف ها کف طبقات و تراس ها را شکل می دهد . هر صفحه از یک اسکلت فلزی با پوششی در بتن های شیشه ای تقویت شده ، ساخته شده که حفره های بین صفحه ها براق و صیقلی هستند . این ساختار جدید ، در اطراف کاخ موجود ساخته خواهد شد .

قلعه الزباره

در سال 1938 ساخته شده است و دژ نظامی تاریخی قطر به شمار می رود. این قلعه در سال 2013 ، اولین جاذبه کشور قطر بود که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

غذاهای قطر

مجبوس یکی از غذاهای خوب در قطر محسوب می‌شود که در هر خانه ای از آن استفاده می‌شود. این غذا از ترکیب برنج و ادویه های خوش طعم تهیه شده است به طور کلی گوشت مرغ و بره و شتر و ماهی در آن استفاده می‌شود. این غذا طعم کمی تند دارد.

سالونا یکی از معروف ترین غذاهای قطر است که از گوشت پر ادویه تهیه شده و از سبزیجات نیز در آن استفاده می‌شود. این غذا از گوجه و بادمجان و هویج تهیه شده و در کنار غذاهای دریایی استفاده می‌شود.

مدروبا یکی از محبوب ترین غذاهای قطر محسوب می‌شود که تا حد زیادی مشابه با شیر برنج بوده و از برنج و شیره و کره و هل تهیه می‌شود. این غذا با انواع گوشت و لوبیا نیز سرو می‌شود و طعم دل انگیزی دارد.

لقمات یکی از دسرهای خوش طعم و شیرین برای قطر است که در ماه رمضان سرو می‌شود و طعم دل انگیزی دارد. این دسر از توپک های گرد و کوچک، کره، شیر، آرد و زعفران تهیه می‌شود. این خمیرهای گرد در روغن زیاد سرخ می‌شود و از بیرون ترد و شهددار است.

قوزی از غذاهای خوش طعم قطر است که از ترکیب برنج و گوشت تهیه شده است و یکی از محبوب ترین غذاهای قطر محسوب می‌شود.

بره کباب شده با برنج و سبزیجات و همینطور ادویه جات استفاده می‌شود و طعم دل انگیزی دارد. این غذا در مهمانی ها و جشن ها استفاده شده و در لیست غذاهای گران قیمت قطر قرار دارد.

کدوی شکم پر دارند، این غذا مشابه با دلمه ایرانیان است. در این غذا از گوشت و سبزیجات مختلف به همراه ادویه استفاده شده است و در فر پخته می‌شود. این غذا بسیار خوش طعم است.

بلالیت یک نوع پاستای شیرین است و از رشته فرنگی تهیه شده است. این غذا در استان های جنوبی تهیه می‌شود. ورمیشل در آب جوش ریخته شود و با شکر و زعفران تفت داده شود. این غذا بیشتر برای وعده صبحانه استفاده می‌شود.

مرگوگ از کدو سبز و هویج و همینطور گوجه و سیب زمینی تهیه شده است و به طور کلی یک نوع غذای آبدار محسوب شده و طعم عالی دارد.

هریس از دیگر غذاهای خوش طعم قطر است که شبیه به حلیم تهیه شده و طعم خوبی دارد. این غذا از ترکیب گندم و گوشت تهیه شده و به طور کلی از خوشمزه ترین غذاهای قطر محسوب می‌شود.

موزه هنر اسلامی

موزه‌ای به اختصار با نام (MIA) شناخته می‌شود.موزه هنر اسلامی قطر مکان نگهداری آویز ساخته‌شده از سنگ یشم متعلق به شاه جهان سازنده‌ی بنای تاج‌محل بوده و برخی از مردم معتقدند که این آویز قلب‌های شکسته را درمان می‌کند .

از آثار دیگری که در این موزه جای گرفته‌اند می‌توان به کاشی عثمانی مزین به نام الله ، کاسه سُفالی فیروزه‌ای ایرانی متعلق به سده 15میلادی ، صفحه‌ای از شاهنامه طهماسبی ، قالی ایرانی متعلق به سده 16 میلادی از جنس ابریشم ، قرآن نفیس ایرانی ، پرتره فتحعلی‌شاه قاجار با مهر سلطنتی ، کتاب دلایل‌ الخیرات با نگارگری عثمانی و گنجینه مغولی اشاره کرد.

بازدید از موزه های هنرهای اسلامی یکی از تفریحات جالب در قطر محسوب می‌شود. این موزه ویژگی های جالبی دارد. این موزه بر روی یک جزیره مصنوعی قرار گرفته است و معماری خاص برای موزه در نظر گرفته شده است. در ساختمان‌های این موزه از پنجره های کمی استفاده شده است تا مصرف انرژی کاهش یابد. این موزه در سه طبقه طراحی شده است و درون آن کتاب های قدیمی، ظروف سرامیکی و فرش های نفیس دیده می‌شود.

فرهنگ مردم قطر

افراد برای احوالپرسی سعی می‌کنند با هم دست دهند و روبوسی بیشتر بین بانوان صورت می‌گیرد و بین آقایان رایج نیست. مردم در این کشور غذا خوردن را با نام و یاد خدا آغاز می‌کنند و پیش از صرف غذا معمولا دعا می‌کنند. مردم کشور قطر دارای شرایط زندگی درستی هستند و زندگی در این کشور بر اساس اقتصاد و پس انداز کافی پیش می‌رود. در زمینه ی تحصیل، مردم قطر علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی دارند و سعی دارند خود را در این زمینه تقویت کنند. در این کشور فرهنگ کار برای بانوان جا افتاده و مشکلی نخواهد بود. مردم این کشور از پوشش پوشیده استفاده می‌کنند و حجاب را رعایت می‌کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده