مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین روش برای نگهداری کفش در کمد چیست؟

بهترین روش برای نگهداری کفش در کمد چیست؟

برای چه چیز دیگری می توانید از قفسه کفش استفاده کنید؟

جاکفشی برای رعایت بهداشت هرچه بیشتر خانه تهیه می‌شود، برای همین منظور و خصوصا بعد از ظهور ویروس کرونا خوب است که حداقل ماهی یا حتی هفته‌ای یک‌بار آن را ضدعفونی کنید و یکی از اساسی ترین مسائل و یا مشکلات در دکوراسیون منزل، جای دهی وسایل منزل است. خیلی از افراد نمی دانند که چطور می توانند برای وسایل مختلف خود، جای مناسبی را پیدا کنند. در این میان کفش ها نیز جای بسیاری را در منزل اشغال می کنند و بهترین انتخاب برای جاسازی آنها استفاده از جاکفشی مناسب است. اولین مکانی که در خانه دیده می‌شود ورودی آن است، و جاکفشی نیز در ورودی خانه قرار می‌گیرد،

چه ویژگی هایی را برای آن در نظر بگیریم

   زیبا باشد

   مقاوم باشد

   لبه‌های تیز نداشته باشد

   ضد خش باشد

   دارای در باشد

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

   درهای آن به آسانی باز و بسته شوند

   دارای ابعاد مناسب با منزل شما باشد

وجود کشویی کوچک در جاکفشی به منظور نگه داشتن لوازم مرتبط با کفش واکس و دستمال و پاشنه کش ، به افزایش کارایی جاکفشی و نظم بندی محیط شما بسیار کمک خواهد کرد.

نوعی از جاکفشی به نیمکتی معروف است. در این مدل از جاکفشی‌ها قسمت پایین آن محل قرار گیری کفش و روی آن یا قسمت بالایی آن برای نشستن افراد جهت پوشیدن کفش طراحی شده است. این نوع جاکفشی‌ها برای مکان‌هایی که فضای کم‌تری دارند، مناسب هستند.

علم فنگ شویی

بدانید که در علم فنگ شویی توصیه می شود جا کفشی خود را در قسمت های غرب یا جنوب غربی قرار دهید، حتی اگر در این نقاط جغرافیایی درب ورود شما قرار ندارد، اما باز هم قرار گرفتن جاکفشی در این قسمت ها سبب آرامش بیشتر خواهد شد! که بسیاری از افراد به این موضوع بی توجه هستند و جا کفشی را فقط نزدیک درب ورودی می گذارند!

اندازه مناسب برای جاکفشی

در زمان خرید جاکفشی مدرن یه تعداد نفرات منزل و کفش های آن ها توجه کنید، اگر شما دو نفر هستید و تعداد زیادی کفش هم ندارید، احتیاج به خرید جاکفشی های خیلی بزرگ ندارید. مسلما یکی از عوامل موثر بر قیمت جا کفشی اندازه آن خواهد بود، پس با انتخاب جا کفشی های کوچک تر می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. البته توجه داشته باشید که جا کفشی نباید آن قدر هم کوچک باشد که کفش های شما بیرون بماند. در خرید جاکفشی مدرن قیمت جا کفشی با توجه به جنس، اندازه و گاهی تزئینات به کار رفته بر روی آن تعیین می شود. بر روی جا کفشی های چوبی می توان با هنر معرق کاری و منبت کاری طرح های زیبایی ایجاد کرد، طبیعتا این جا کفشی های قیمتی بالاتر از حد معمول دارند و افرادی خاص با توانایی مالی بالا می توانند آن را خریداری کنند.

Home door shoe cabinet simple modern Xuan Guanmen cabinet large capacity  balcony locker new Chinese solid wood shoe cabinet

قیمت جاکفشی مناسب منزل

ممکن است با خود بگویی که ظاهر تمامی جاکفشی های موجود در بازار کم و بیش مشابه هم است ولی دارای اختلاف قیمت فاحشی هستند، دلیل آن چیست؟ جا کفشی ها دارای امکانات ریز ولی مهمی هستند که باعث تفاوت در قیمت آن ها می شود،

 ویژگی هایی همانند

   جنس مواد تشکیل دهنده‌ی جاکفشی

   استفاده از فیدهای کمکی

   طراحی محصول و انواع پیچ های بکار رفته در آن

   سوراخ‌کاری توسط دستگاه سی‌ان‌سی

   استفاده از یـــراق پلاستیکی در جنسهای متفاوت

 وجود این امکانات بر قیمت محصول می‌افزاید.

توصیه هایی برای استفاده از جاکفشی

جنس جاکفشی شما باید مقاوم باشد ولی باید توجه کنید که جاکفشی محل قرار گیری کفش است نه اجسام سنگینی که باعث شکستن آن شود.

تا جاییکه امکان دارد درِ جاکفشی را باز بگذارید تا هوای تمیز داخل آن جریان پیدا کند و بوی بد کفش های داخل آن نیز از بین برود.

جای جاکفشی در ورودی خانه است، با این حال امکان دارد در بالکن یا جای دیگری نیز قرار گیرد اما به یاد داشته باشید که هرگز نباید جاکفشی را داخل آشپزخانه قرار دهید.

قرار دادن جاکفشی داخل اتاق‌خواب حس بدی را به شما منتقل خواهد کرد پس از این کار تا حد امکان خوداری کنید.

بهترین مکان برای قرارگیری جاکفشی در فضای باز و در صورت امکان در حیاط، بالکن و حیاط‌خلوت خانه است. اما اگر در آپارتمان زندگی می کنید جاکفشی خود را در راهرو قرار ندید تا خدایی نکرده هدف دستبرد قرار نگیرد.

می‌خواهید که جاکفشی شما همیشه تمیز باشد و طول عمر آن بالا رود، توجه کنید که کفش های گلی خود را در آن قرار ندهید و ترجیحا قبل از قرار گرفتن کفش ها به داخل جاکفشی، آن ها را تمیز کنید.

جاکفشی تمام چوب مدل های مختلفی دارد. تعدادی از جاکفشی ها دارای آینه و تعداد دیگری مجهز به یک نیمکت جهت نشستن و باز و بسته کردن کفش هایتان می باشند. برخی از آن ها مناسب استفاده به عنوان یک کمد دیواری هستند و برخی دیگر نیز قابلیت استفاده در زیر تخت را دارا هستند. البته تمامی این مدل ها هم دارای درب و فاقد درب هستند که قطعا می دانید مدل های درب دار هم از قیمت بیشتری برخوردار هستند و هم به لحاظ بهداشتی، مانع از ورود بوی نامطبوع کفش هایتان به داخل فضا می شوند.

انواع جاکفشی و موارد استفاده آنها

جاکفشی آینه دار: بسته به نوع نیاز، خیلی از افراد این نوع جاکفشی را انتخاب می‌کنند تا علاوه بر اینکه محل قرارگیری کفش باشد، دارای جالباسی و همینطور هم آینه هم باشد.

جاکفشی نیمکت دار: این نوع جا کفشی با ارتفاع کوتاهی که دارد مناسب برای نشستن است که در بدنه آن می‌توان کشو و قفسه ای درب دار برای محل قرار گیری کفش ها تعبیه کرد.

جاکفشی پارچه ای: خانه‌هایی که فضای مناسبی برای قراد دادن جاکفشی ندارند باید بدانید که جاکفشی هایی به صورت فلزی و پارچه ای طراحی شده‌اند که در پشت درب قرار میگیرند. علاوه بر آن به صورت جعبه ای هم برای زیر تخت و همینطور برای صرفه جویی در فضا وجود دارند.

جاکفشی درب دار: برای فضاهای کوچک بهتر است از جاکفشی درب دار استفاده کنید؛ جاکفشی درب دار علاوه بر اینکه جلوی گرد و غبار و جریان هوا را میگیرد، از ورود بوی نامطبوع کفش ها به محیط منزل نیز جلوگیری می‌کند. همینطور دکوری زیباتری به محیط منزل می‌دهد و فضای بهم ریخته و همینطور کثیف داخل جاکفشی را نیز می‌پوشاند.

جاکفشی عمودی: از جاکفشی های عمودی با عمق کم و ارتفاع زیاد می‌توانید برای صرفه جویی در فضاهای کم استفاده کنید. همینطور برای فضاهای کم نیز می‌توانید از جاکفشی های دیواری استفاده شود.

Shiro Walnut Shoe Cupboard - Wooden Furniture Store

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده