بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه می توان سبزیجات و میوه ها را به طور طبیعی تمیز کرد

چگونه می توان سبزیجات و میوه ها را به طور طبیعی تمیز کرد

شستشوی بهینه میوه و سبزیجات با شوینده طبیعی

توی هر فصلی امکان آلودگی میوه و سبزیجات وجود داره، مخصوصا در این روزها که بدلیل انواع ویروس ها باید بیشتر مراقب سلامتی خود و اطرافیان باشیم ، با شستشوی میوه و سبزیجات که به بیماریها مبتلا نشویم. در شستشوی میوه و بخصوص سبزیجات یا از شوینده ها استفاده میشود و یا مایع ظرفشویی، که هردو میتواند خطرناک باشند.

با استفاده از چند ماده خانگی ، بسیار ساده میوه ها و سبزیجات را بشویید و آنها را کاملا تمیز کنید. بدون نیاز به خرید تمیز کننده هایی شیمیایی از فروشگاه!

با تمام صحبت هایی که در مورد مواد شیمیایی و سایر مواد موجود در میوه ها و سبزیجات هنگام خرید آنها وجود دارد ، بهتر است قبل از خوردن آنها از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کرده و بعد در اختیار افراد خانواده خود قرار دهیم. با داشتن چند ماده اولیه خانگی ، بسیار ساده محصولات خانگی خود را بشوریید و میوه ها و سبزیجات را کاملا تمیز کنید.

بسیاری از میوه ها و سبزیجاتی که از فروشگاه های مواد غذایی خریداری می کنیم قبل از ورود به فروشگاه ها واکس زده شده اند. چون اگر دقت کرده باشید محصولات روی درخت اصلا براق نیستند ، پس چرا مواد غذایی توی فروشگاه ها براق هستند؟ پس میوه ها و سبزیجات خود را قبل از خوردن آنها را کاملا بشورید و تا آنجا که می توانید به صورت محلی خریداری کنید و مطمئن شوید که در مورد نحوه تمیز کردن میوه ها و سبزیجات با کمی دقت بیشتر تحقیق کنید. می توانید در منزل به روشی ساده ضد عفونی کننده را درست کنید.این ماده با مواد طبیعی ، از جمله صابون سبزیجات ساخته شده است

The best fruit and vegetable wash - Chicago Tribune

میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند.پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دور از دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.دست‌هایتان را به خوبی شستید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضدعفونی کننده را درون سینک ظرف‌شویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضدعفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.تنها با تقویت سیستم ایمنی بدن کافی نیست و ضدعفونی کردن سبزیجات بخش مهمی است که اگر به درستی انجام نشوند، این مواد غذایی با ارزش نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نمی‌شوند، بلکه تبدیل به یک ماده پر خطر برای بدن خواهند شد.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

پس با رعایت کردن نکاتی بسیار ساده براحتی می توانید از آلودگی و ورود آن به خانه جلوگیری کنید. در زمان خرید میوه و سبزی دقت کافی داشته باشید که جنس خریداری شده به گل و لای آغشته نباشد و برای برداشتن محصولات از ماسک و دستکش استفاده کنید.در صورت امکان محصولات خریداری شده را در بیرون از منزل نگهداری کنید و اگر قرار است به داخل ببرید، آن‌ها را از پلاستیک خارج کنید و در ظرف مناسبی بریزید.

کودکان و اعضای خانواده به میوه و سبزی نشسته دست نزنند.قبل از ضدعفونی کردن میوه و سبزی ابتدا دست خود را کاملا بشویید و ضد عفونی کنید.برای شست وشوی سبزی‌ها و میوه‌هایی که سطح ناصاف دارد مانند سیب زمینی، هویج یا پرتقال می‌توانید از برس مخصوص شست وشو استفاده و سطح آن را کاملا تمیز کنید.بعداطمینان از تمیزی و شست وشو و ضدعفونی کردن، میوه‌ها و سبزی‌ها را خشک و در جای مناسب نگهداری کنید تا ماندگاری آن‌ها بیشتر شود.

وسایل و مواد مورد نیاز برای تهیه ضدعفونی کننده خانگی

1 قاشق چایخوری مایع صابون 1فنجان آب مقطر

بطری اسپری

برس شستشو

درون بطری اسپری، صابون مایع و آب را بریزید.درب بطری را ببندید و خوب هم بزنید.

میوه و سبزیجات را توی سینک ظرفشویی بریزید پراز آب کنید، سپس صابون مایع زیتون را به آب اضافه کنید. یا بروی میوه ها اسپری کرده و بعد آن را بشورید .برای محصولاتی که پوستی سفت مانند سیب زمینی ، سیب ، خربزه ، کیوی و مرکبات ، از یک برس تمیز کننده برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. سپس به راحتی میوه و سبزی را بشویید.

cleaning potatoes with a scrub brush

برای میوه های پوست با ظرافت بیشتری مانند کدو ، کدو سبز ، توت و هلو ، کافی است روی آنها را اسپری ضدعفونی بپاشید و با پارچه نرم یا حوله کاغذی به آرامی پاک کنید.

cleaning zucchini with a cloth

هنگامی که میوه ها و سبزیجات خود را تمیز کردید ، آنها را خوب بشویید و بگذارید با یک پارچه تمیز یا دستمال کاغذی خشک شوند یا خشک شوند.میوه ها و سبزیجات شما بسیار تمیزتر از گذشته هستند و شما می توانید از تغذیه آنها برای خانواده خود احساس خوبی داشته باشید.

جوش شیرین

مرحله اول: به ازاء هر 1لیتر آب، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 2 تا 4 قطره مایع ظرف شویی می ریزیم و محلول را خوب هم بزنید تا یک‌ دست شود. 

مرحله دوم: سبزیجات و میوه ها را در محلول قرار می دهیم. برای سبزی ها حدود 3 دقیقه و برای میوه ها حدود 5 دقیقه کفایت می کند.

مرحله سوم: سپس سبزی ها و میوه ها را از ظرف خارج کرده و با آب شستشو می دهید تا محلول از سطح آنها شسته شود.

محلول یا قرص ضدعفونی

از پودر پرکلرین 70./. درصد برای شستشوی سبزی و میوه استفاده شود.در ظرفی مناسب محلولی رقیق از پرکلرین و آب تهیه کنید و سبزی هاو میوه‌ها را به مدت 5 تا 10دقیقه در آن قرار دهید و در پایان آنها را با آب خنک آب کشی کنید. زمان استفاده از این ماده باید میوه هاو سبزی‌ها را با آب خنک کاملا آب کشی کنید تا علاوه بر شست وشوی ماده ضد عفونی، از پژمرده شدن آن‌ها جلوگیری شود.

ضدعفونی کردن سبزیجات سبزی‌ها را پاک کنید. برگ‌های زرد و گندیده شده را جدا چوب و گل و لای را از سبزیجات جدا کنید. روی سبزیجان پاک شده آب بگیرید و تا گل و لای سطحی از روی آنها پاک شود.

انگل زدایی سبزیجات

شما هم جزو افرادی هستید که برای ضدعفونی کردن سبزیجات از نمک استفاده می‌کنید. استفاده از نمک باعث انگل زدایی سبزیجات نمی‌شود و تنها سموم و آفت کش‌ها را از سطح سبزیجان پاک می‌کند. اما در ضدعفونی کردن سبزیجات انگل‌زدایی سبزیجات و میکروب زدایی از آنها است.

بعضی ها هم برای ضدعفونی کردن سبزیجات به سراغ به مواد طبیعی مانند سرکه و آبلیمو می‌روند، اما در شرایط شیوع کرونا بهترین روش برای ضدعفونی کردن سبزیجات استفاده از مواد ضد عفونی مخصوص سبزیجات است.

اگر مواد ضدعفونی در دسترس شما نبود، می‌توانید از برای انگل زدایی سبزیجات از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

بیشتر سوالات در ذهن برای ضد عفونی کردن

کرونا از دسته ویروس‌هایی است که با مواد شیمایی از بین می‌رود بهتر است در این مدت از مواد شیمایی برای ضدعفونی سبزیجات استفاده کنید.

نحوه شستن سبزیجات با سرکه نحوه شستن میوه ها و سبزیجات

برای از بین بردن سموم دفع آفات چگونه می توان سبزیجات و میوه ها را به طور طبیعی تمیز کرد چگونه سبزیجات را با نمک بشوییم

چگونه می توان سبزیجات را از سموم دفع آفات و باقیمانده باکتری پاک کرد

بهترین روش برای شستن میوه ها و سبزیجات چیست؟

نحوه شستن سبزیجات با جوش شیرین بهترین روش برای شستن میوه ها و سبزیجات

بهترین روش برای شستن میوه ها و سبزیجات چیست؟

نحوه شستن محصول: تمیز کردن میوه ها و سبزیجات

Come lavare la frutta e verdura per eliminare i pesticidi - Piatti Facili

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده