بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» با 10 راه کوتاه چگونه چربی شکم خود را از بین ببریم :

با 10 راه کوتاه چگونه چربی شکم خود را از بین ببریم :

نکته موثر برای از بین بردن چربی شکم از نظر علمی

مقدار زیادی فیبر محلول بخورید. ...

از غذاهای حاوی چربی ترانس خودداری کنید. ...

الکل زیاد مصرف نکنید. ...

از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده کنید. ...

سطح استرس خود را کاهش دهید. ...

غذاهای شیرین زیاد نخورید. ...

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

انجام تمرینات هوازی (کاردیو) ...

کربوهیدرات ها را کاهش دهید - به خصوص کربوهیدرات های تصفیه شده.

شاید شنیده باشید که عضلات شکم در آشپزخانه ساخته می شوند. در حالی که این تا حدی درست است، داستان کامل نیست. در حالی که دوز سالم چربی بدن نشانه سلامت و تندرستی کلی است، چربی بدن باید به طور مساوی توزیع شود. اینگونه است که مقدار نامتناسب چربی شکم ایده آل نیست و مطمئناً سالم نیست. این پست قصد دارد یک رویکرد جامع برای از بین بردن چربی های ناخواسته شکم ارائه دهد. این یک تغییر سبک زندگی است که به تغییرات تدریجی در طول زمان نیاز دارد.

بیایید با ده راه برای از بین بردن چربی شکم شروع کنیم. 

10 راه برای از بین بردن چربی شکم

1. استرس ناخواسته و غیر ضروری را محدود کنید

استرس طولانی مدت منجر به پاسخ طولانی مدت سیستم عصبی سمپاتیک می شود. در حالی که پاسخ‌های سمپاتیک کوتاه‌مدت باعث سوختن سوخت می‌شوند، فعال شدن طولانی‌مدت سیستم عصبی سمپاتیک تأثیر فیزیولوژیکی معکوس دارد.

بدن به‌جای سوزاندن ذخایر انرژی در انتظار استفاده بیش از حد بعداً شرطی می‌شود تا پس‌انداز کند. بنابراین، محدود کردن استرس اولین خط دفاعی در برابر چربی شکم است.

2. سبزیجات و پروتئین های بدون چربی خود را بخورید

رژیم غذایی در واقع بر نسبت چربی شکم تأثیر می گذارد. رژیم‌های غذایی سرشار از مواد مغذی متشکل از سبزیجات برگ‌دار، پروتئین‌های بدون چربی و کربوهیدرات‌های سبک باعث سوخت‌گیری مناسب و هضم سالم می‌شوند.

غذاهایی که دارای چربی و قند بالایی هستند به طور نامناسبی نشان دهنده آزاد شدن گلوکز و انسولین در خون هستند که منجر به واکنش استرس می شود. این آبشار فیزیولوژیکی احتمال چربی شکم را افزایش می دهد.

3. بعد از شام چیزی نخورید

تحقیقات نشان می دهد که روزه داری متناوب - بیش از 10 ساعت بدون غذا - می تواند به تقویت لیپولیز کمک کند. رویداد فیزیولوژیکی سوزاندن چربی ها به عنوان منبع انرژی. کاتالیزور لیپولیز زمانی که به درستی انجام شود می تواند چربی شکم را محدود کند.

4. قبل از خواب غذاهای پر قند نخورید

اگرچه مانند شماره 3، روزه متناوب برای همه مناسب نیست. اگر مجبورید بعد از شام غذا بخورید، غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین انتخاب کنید. همچنین تضمین می کند که خود را برای خواب با کیفیت آماده کرده اید.

5. بیش از 30 دقیقه در صبح ورزش کنید.

چه با ناشتا یا بدون آن، ورزش بیش از 30 دقیقه در صبح باعث افزایش لیپولیز می شود. در حالی که تمرینات کوتاه و سنگین وزن ذخایر گلیکوژن را جذب و هدف قرار می دهد، تمرینات طولانی مدت و سبک وزن ذخایر چربی را جذب و هدف قرار می دهد.

قرار گرفتن متناوب در معرض گرما و سرمای شدید باعث آزاد شدن عوامل شفابخش می شود و می تواند پاسخ های سمپاتیک را در طولانی مدت کاهش دهد. از آنجایی که بدن بعد از 45 دقیقه سونا یا 3 دقیقه کرایوتراپی برای خنک شدن زمان بیشتری نیاز دارد، کالری اضافی سوزانده می شود.

7. آب فراوان بنوشید

این یک نقطه بسیار حساس است. اگرچه نوشیدن آب برای از بین بردن چربی شکم متناقض به نظر می رسد، اما کم آبی بدن بسیار استرس زا است که منجر به واکنش استرس کامل می شود و در نتیجه منجر به تمایل به ذخیره چربی می شود.

8. 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید

چندین خط تحقیقات نشان داده اند که کمبود خواب به چربی شکم کمک می کند. داشتن حداقل 8 ساعت خواب بدون وقفه و ترمیم کننده، بدن را به حالت نهایی شفا و سلامت کلی می فرستد.

9. الکل را محدود کنید

نوشیدنی شبانه ممکن است به خواب شما کمک کند، اما باعث حفظ چربی شکم نیز می شود. الکل حاوی قندها و آنزیم های منحصر به فردی است که منجر به احتباس چربی به خصوص در اطراف شکم می شود.

10. مراقب خطرات نوبت کاری باشید

نوبت کاری بیشترین تاثیر را بر سلامت متابولیک دارد. شکایت شماره 1 کار در شیفت شب ناتوانی در مدیریت وزن و ناتوانی در کاهش چربی شکم است. اگر نمی توانید از کار در شیفت شب اجتناب کنید، رعایت بقیه موارد الزامی است.

روال کاهش چربی شکم

اکنون بیایید این موضوع را هر چند وقت یک بار و به طور خاص روی فردی با ساعات کاری معمولی تمرکز کنیم:

صبح زود (0600-ISH)

 قهوه بخور اگر چه قبلا ذکر نشده است، قهوه لیپولیز را تقویت می کند تا زمانی که آن را سیاه و بدون خامه یا شکر داشته باشید. شما همچنین می توانید قهوه غارنشین را انتخاب کنید که دارای دوز سالم چربی و کره شفاف است که در مجموع باعث کتوژنز می شود.

    o به مدت 30 دقیقه ورزش کنید. ورزش می تواند راه رفتن سگ (یک راه عالی برای استخدام و فعال کردن عضلات مرکزی بدن و بالاتنه!)، پریدن روی Peloton، یا رفتن به باشگاه برای تمرینات دایره ای باشد. هر آنچه را که انتخاب کنید، در فرآیند لیپولیز شرکت خواهید کنید

اواسط صبح (0900-ش)

اگر بتوانید بعد از تمرین در یک جلسه 45 دقیقه ای سونا یواشکی بروید، عالی است. اگر نه، ممکن است هنگام ناهار یا بعد از کار به یک استودیوی سرما درمانی بروید.

یک فنجان دیگر قهوه سیاه بنوشید و یک صبحانه متعادل حاوی سبزیجات برگ دار، پروتئین های بدون چربی و کربوهیدرات های سبک بخورید.

مطالعات تحقیقاتی نشان داده‌اند که میزهای ایستاده می‌توانند به وضعیت بهتر، فعال‌سازی عضلات مرکزی و افزایش سرعت متابولیسم پایه کمک کنند که منجر به فرصت‌های بیشتری برای لیپولیز می‌شود.

به مدت 30 دقیقه ورزش کنید. ورزش می تواند راه رفتن سگ (یک راه عالی برای استخدام و فعال کردن عضلات مرکزی بدن و بالاتنه!)، پریدن روی Peloton، یا رفتن به باشگاه برای تمرینات دایره ای باشد. هر آنچه را که انتخاب کنید، در فرآیند لیپولیز شرکت خواهید کرد.

وقت ناهار (1200 شب)

 فقط برای بهبود فضای سر خود و کاتالیز کردن مسیرهای متابولیکی که لیپولیز را تقویت می کنند، به پیاده روی سریع بروید.

آخرین فنجان قهوه سیاه را برای روز میل کنید و یک ناهار متعادل دیگر از سبزیجات برگ دار، پروتئین های بدون چربی و کربوهیدرات های سبک بخورید.

اواسط بعد از ظهر (1600-ش)

سگ را به پیاده روی دیگری ببرید تا دوباره از روز کاری خود کم کنید و به سوزاندن سوخت و چربی ها ادامه دهید

زمان شام (سال 1900) - آخرین وعده غذایی متعادل حاوی سبزیجات برگدار، پروتئین بدون چربی و کربوهیدرات های سبک را بخورید که می تواند شما را برای تمام شب نگه دارد.

قبل از خواب (2100 شب)

قبل از شروع یک برنامه خواب پایدار، سگ را به آخرین پیاده روی شبانه ببرید. داشتن یک روال خواب که شامل کاهش ذهنی است، مفیدترین نکته برای خواب شبانه ترمیمی است. اگر باید یک میان وعده بخورید، چیزی با شاخص گلیسمی پایین انتخاب کنید.

حتی یک لیوان شیر گرم کافی است و می تواند خواب را تقویت کند. این یک داستان همسران قدیمی نیست، اما درست است که پروتئین های منحصر به فرد موجود در شیر ،خواب را تقویت می کند.

حداقل 8 ساعت در یک اتاق تاریک، خنک و ساکت استراحت کنید

برای نتیجه گیری، از دست دادن چربی شکم یک فرآیند است. شما می توانید همه کارها یا چند کار را انجام دهید. نکته اصلی این است که با عادات خود سازگار و مراقب باشید و به گونه ای غذا بخورید و ورزش کنید که برای شما لذت بخش باشد نه تنبیه!

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده