بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مضرات نوشیدن آب یخ برای بدن!

مضرات نوشیدن آب یخ برای بدن!

آیا نوشیدن آب یخ برای بدن مضر است؟

در یک روز گرم و سوزان تابستانی، همه ما هوس مقداری آب و یخ و یا آب نیمه یخ زده می کنیم و نوشیدن آن آب حالمان را عوض می کند. در مواردی هم شروع به خوردن یخ می کنیم تا عطش و گرما را از خود دور کنیم. در حقیقت، آب سرد برای قلب، استخوان ها و معده مضر است. جریان خون شما را مختل می کند و همچنین باعث چاقی می شود. بله درست دیدید، چاقی!

در ادامه به مضرات بیشتر نوشیدن آب یخ می پردازیم:


1- سوخت و ساز (متابولیسم) بدن را پایین می آورد.

آب سرد دمای بدن شما را کاهش می دهد. دمای پایین باعث سفت شدن و بسته شدن چربی می شود و تجزیه چربی را برای بدن شما دشوار می کند. از این رو، چربی به مرور زمان جمع می شود و باعث چاقی می شود.


2. ضربان قلب را کاهش می دهد

وقتی آب سرد می نوشید، ضربان قلب شما کاهش می یابد. این کاهش ضربان به این دلیل است که مصرف ناگهانی آب سرد بر عصب واگ تأثیر می گذارد و ضربان قلب را کاهش می دهد. عصب واگ (واگوس) از پشت گردن شما عبور می کند. این بخشی از سیستم عصبی خودمختار شما است - سیستمی که اعمال غیرارادی بدن شما را کنترل می کند. ضربان قلب شما زمانی عادی می شود که بدن دمای خود را تنظیم کنید.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین


3. انرژی بدنتان را کم می کند.

بدن شما دمای 37 درجه سانتیگراد را حفظ می کند. وقتی آب سرد می نوشید، دما کاهش می یابد. بدن شما از انرژی خود برای افزایش دما تا 37 درجه سانتیگراد استفاده می کند. این کار ذخیره انرژی شما را خالی می کند. همچنین بر سایر فرآیندهای مهم بدن شما که به انرژی نیاز دارند تأثیر می گذارد.


4. باعث یبوست می شود.

وقتی آب سرد می نوشید، غذای معده سفت و جامد می شود. این امر عبور از روده را بسیار دشوار می کند. همچنین آب یخ زده باعث انقباض روده ها و در نتیجه تنگ شدن مسیر می شود. بدن شما مجبور است مواد زائد را خارج کند، اما نمی تواند. پس دچار یبوست می شود و یبوست چیزی نیست که بخواهید آن را تجربه کنید.


5. گوارش شما را به هم می زند.

معده شما مانند یک کیسه کشسانی است. و خاصیت کشسانی کامل خود را در دمای استاندارد 37 درجه سانتیگراد حفظ می کند. هنگامی که آب سرد می نوشید، دمای بدن شما کاهش می یابد و باعث کوچک شدن معده می شود. هضم صحیح غذا مشکل می شود. غذای هضم نشده باعث درد روده، حالت تهوع و استفراغ می شود.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده