مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اثر کال نیوپورت | کتاب مینیمالیسمِ دیجیتال

اثر کال نیوپورت | کتاب مینیمالیسمِ دیجیتال

قدرت اسطوره

مینیمالیسم هنرِ درک کردن مقدار کافی از هر چیز است. مینیمالیسمِ دیجیتال این نگاه را به دنیای فنآوری شخصی‌مان می‌برد و راه حل تمرکز داشتن در جهانی‌ست که روزبه‌روز آشفته‌تر می‌شود.

در این کتاب به‌هنگام و روشنگر، کال نیوپورت، فلسفه‌ای را برای استفاده از فنآوری معرفی می‌کند که زندگی های بیشماری را بهبود بخشیده است. نیوپورت با بررسی نمونه‌های متنوعی از زندگی‌های واقعی - از کشاورزان آمیش گرفته تا پدر و مادر‌های به ستوه‌آمده و برنامه نویسان سیلیکون‌ولی- شیوه‌های متداولِ مینیمالیست دیجیتال و ایده‌های آن‌ها را شناسایی می‌کند. 

او نشان می‌دهد چگونه مینیمالیست‌های دیجیتال در روابط‌شان با شبکه‌های اجتماعی بازنگری کرده و لذت‌های دنیای آفلاین را دوباره کشف می‌کنند و از طریق دوره‌های منظمِ خلوت گزینی، ارتباط با خودِ درونی‌شان را از نو می‌سازند. بعد هم راهبردهایی را با ما در میان می‌گذارد تا بتوانیم این شیوه‌ها را در زندگی‌مان بگنجانیم و این کار را با روندی سی‌روزه به نام «پاکسازی دیجیتال» آغاز می‌کند که در حال حاضر به هزاران نفر کمک کرده تا کمتر احساسِ استیصال کنند و بتوانند کنترل امور را در دست گیرند.

فنآوری نه خوب است و نه بد. نکته اصلی اینجاست که از آن برای تقویت اهداف و ارزش‌هامان استفاده کنیم نه اینکه اجازه بدهیم فنآوری از ما استفاده کند؛ و این کتاب راهش را به ما نشان می‌دهد.

«مینیمالیسمِ دیجیتال بهترین کتابی است که بعد از مدت ها در مورد روابط پراضطراب‌مان با فنآوری خوانده‌ام. اگر دنبال نقشه‌ راهی برای رها کردن خودتان از قید و بند شبکه‌های اجتماعی، گوشی هوشمند و صفحه نمایش هستید، خواندن این کتاب را پیشنهاد می‌کنم.»

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

در نهایت می‌توان گفت که اگر به دنبال نقشۀ راهی برای رها کردن خودتان از قید و بند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، گوشی هوشمند و صفحه نمایش هستید و می‌خواهید به زندگی واقعی خود برگردید، تردید نکنید که خواندن این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

کال نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او در زمینه نظریه سیستم‌های توزیع شده تحقیق و علاوه بر کارهای دانشگاهی، در زمینه تعامل و کنش بین فرهنگ و تکنولوژی پژوهش می‌کند. همچنین او تاکنون 6 کتاب نوشته که معروف‌ترین آن‌ها کار عمیق است که از سال 2017 پیوسته مورد توجه و استقبال خوانندگان و منتقدان قرار گرفته است.

جوایز کتاب مینیمالیسم دیجیتال:

- پرفروش‌ترین کتاب‌های فهرست نیویورک تایمز و ژورنال وال استریت

- پرفروش‌ترین کتاب‌های ناشران هفتگی (Publishers Weekly) و آمریکای امروز (US Today)

برخی نظرات درباره‌ی کتاب مینیمالیسم دیجیتال:

- شما کاربر نیستید بلکه شما محصول هستید. دست نگه ندارید، از حساب‌های خود خارج شوید و راه متفاوتی را برای زیستن در این جهان در پیش بگیرید. آفرین کال! یک راهنمای هوشمندانه برای مردم خوب. (سث گودین)

- این کتاب یک دعوت ضروری در جهتِ انجام دادن کارهایی است که هر کسی باید انجام دهد به شرط آنکه بخواهد در زندگی، فرمانده خودش باشد. (رایان هالیدی)

- کتاب مینیمالیسم دیجیتال اثر کال نیوپورت بهترین کتابی است که من در مدت اخیر درباره ارتباط انسان با فناوری خوانده‌ام… اگر به دنبال راهنمایی هستید که به شما راهی برای رهایی از ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، گوشی‌های هوشمند و اسکرین‌ها را نشان دهد، این کتاب راهنمای خوبی است. (آدام آلتر)

من شما را به چالش دعوت می‌کنم که اگر می‌توانید کل این کتاب فوق‌العاده را در یک نوبت به پایان نبرید! مطمئناً خود من کتاب را در یک نوبت خوانده‌ام و از ایده‌های کال در زندگی خودم به سرعت استفاده کردم. (جرج مک‌کیون)

در بخشی از کتاب مینیمالیسم دیجیتال می‌خوانیم:

تقریباً هم زمان با کار کردنِ من روی این فصل از کتاب، یکی از مقاله‌نویس‌های روزنامه‌ی نیویورک پست مقاله‌ای با عنوان "چگونه اعتیادم به گوشیِ هوشمند را ترک کردم؛ شما هم می‌توانید" منتشر کرد. راز موفقیت او این بود که قسمت اعلانِ صد‌ و‌ دوازده برنامه‌ای را که روی آیفون‌اش نصب کرده بود خاموش کند و در پایان مقاله با خوش‌بینی نتیجه‌گیری کرد که «به کنترل در آوردنِ مجددِ اوضاع کار نسبتاً آسانی‌ست.»

تعداد این طور مطالب و مقالات در نشریات فناوری خیلی زیاد است. در بیش‌ترِ آن‌ها نویسنده متوجه می‌شود که رابطه‌اش با ابزارهای دیجیتال باعث شده کارایی‌اش را از دست بدهد، پس نگران می‌شود و سریع راه حلی هوشمندانه برای تغییر‌ دادن شرایط پیدا می‌کند و در پایان هم با ذوق و شوق اعلام می‌کند که کنترل امور را در دست گرفته و شرایط زندگی‌اش خیلی بهتر شده است. البته من همیشه به این جور راه حل‌های فوری با پایان خوش با دیدِ تردید آمیزانه نگاه می‌کنم. بر اساس یافته‌ها و تجربه‌هایم دگرگون‌سازیِ دائمیِ زندگیِ دیجیتال آن هم فقط با استفاده از چند نکته و راه حل ساده کار بسیار دشواری‌ست.

آدام آلتر نویسنده کتاب بازداشتگاه صورتی

«شما کاربر نیستید، محصول‌اید! قطع کنید، خارج شوید و مسیر دیگری برای حضور در این جهان بیابید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده