مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 بدترین غذا برای اضطراب و افسردگی

10 بدترین غذا برای اضطراب و افسردگی

10 بدترین غذا برای اضطراب و افسردگی

وقتی احساس اضطراب یا افسردگی می کنیم، بیشتر ما می خواهیم در کیسه ای از چیپس، نوشابه و شکلات لایز ناپدید شویم، در حالی که خوردن این غذاهای راحت هنگام ناراحتی احساس خوبی دارد، اما در واقع می‌توانند اضطراب و افسردگی را بدتر کنند و علائم را حتی غیرقابل تحمل‌تر کنند. همچنین برخی از غذاها و نوشیدنی ها وجود دارند که ممکن است فکر کنید سالم هستند، اما در واقع می توانند خلق و خوی شما را به میزان قابل توجهی ضعیف کنند. در اینجا مواردی است که اگر سلامت روان شما در بهترین حالت نیست از خوردن یا نوشیدن خودداری کنید.

1. آب میوه

بسیاری از مردم فکر می کنند آب میوه "طبیعی" است و از این رو سلامت روان شما را فورا تقویت می کند. اما برعکس است: بدون فیبر، اساساً آب قند سالمی است که شما را به یک سناریوی بیماری سوق می دهد. بعد از ،از بین رفتن قند بالا، شما حتی گرسنه تر و بدتر خواهید شد. میوه را کامل بخورید یا اسموتی درست کنید، اما اگر تشنه هستید قبل از هر چیز آب بنوشید.


2. نوشابه معمولی و رژیمی

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

سودا دشمن اضطراب و افسردگی است، اگرچه ممکن است در لحظه گرفتن یک اسپریت یا کولای سرد، شما را خوشحال کند. در واقع، نوشیدنی های شیرین شده با قند مستقیماً با افسردگی مرتبط هستند و قند خون شما را به شدت افزایش می دهند. در عوض، نوشابه باشگاهی بنوشید! همین امر در مورد نوشابه رژیمی نیز صدق می کند، که همچنان می تواند حاوی کافئین باشد و در نتیجه اضطراب را بدتر می کند.


3. free dressing/بدون قند

این سس های سالاد سالم تر نیستند و توسط آسپارتام شیرین می‌شوند، ماده‌ای که معمولاً در نوشابه‌های رژیمی یافت می‌شود که هم با افسردگی و هم با اضطراب مرتبط است. فقط آن را از ابتدا در خانه بسازید! تنها چیزی که نیاز دارید مقداری لیمو و روغن زیتون است. فقط بدانید: هر زمان که یک محصول بدون شکر را در یخچال یا قفسه ها می بینید، این مشکل است.


4. روغن هیدروژنه

مطمئن نیستم که این چیست؟ همه چیز سرخ شده چوب موزارلا سرخ شده، مرغ سرخ شده، کالاماری سرخ شده و بزرگترین وسوسه ما: سیب زمینی سرخ کرده. این غذاها می توانند باعث افسردگی و تشدید آن شوند. غذاها معمولاً در روغن هیدروژنه سرخ می‌شوند که دارای چربی‌های ترانس است و می‌تواند شریان‌ها (و عملکرد مغز) را مسدود کند.


5. نان سفید

به نان تست و نان سفید روی ساندویچ نه بگویید. در عوض، آن را با یک گزینه چند دانه یا گندم کامل تعویض کنید. آرد سفید فرآوری‌شده بلافاصله به قند خون تبدیل می‌شود و قبل از اینکه برای شما دردسر ساز شود ، انرژی را افزایش می‌دهد. 


6. غذاهای منجمد

آنها یک رویا برای یک شب شلوغ هفته یا یک غذای راحت برای آخر هفته هستند. مخصوصاً وقتی گزینه‌های رژیم‌پسند زیادی مانند غذاهای بدون چربی وجود دارد، درست است؟ خیر. هر وعده غذایی یخ زده حاوی مقدار زیادی نمک اضافی است و سطوح بالای سدیم می تواند تعادل عصبی شما را از بین ببرد. این می تواند افسردگی را افزایش دهد و حتی با پاسخ سیستم ایمنی بدن شما تداخل کند. نمک باعث حفظ مایعات و نفخ در شما می شود، که همچنین باعث افسردگی مرتبط با تصویر بدن می شود. 


7. سس سویا

سس سویا دارای گلوتن سنگین است که برای سیستم گوارشی ما عالی نیست و می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. حتی برای کسانی که سلیاک ندارند، سس سویا دارای گلوتن بالایی است که می تواند به طور قابل توجهی احتمال افسردگی را افزایش دهد. شاید از آن شب سوشی بگذرید. 


8. قهوه یا کافئین

ممکن است برای شما غیرممکن به نظر برسد که فنجان جاوای روزانه خود را رها کنید، اما مصرف کافئین تقریباً باعث می‌شود که اضطراب شما خود را نشان دهد یا بدتر از آنچه که هست شود. برای افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی، کافئین می تواند حتی در مقادیر کم، به شدت عصبی شوند. کافئین همچنین مانع از جذب ویتامین D و ویتامین های B می شود که هر دوی آنها خلق و خوی شما را متعادل می کنند. به جای آن بابونه را انتخاب کنید.


9. غذاهای تخمیر شده یا قدیمی

 اگر از اضطراب یا افسردگی رنج می برید، بهتر است از نوشیدن شراب،پنیر یا ترشی خودداری کنید. این غذاها پر از هیستامین هستند. هیستامین ها انتقال دهنده های عصبی و محصولات جانبی تولید غذاهای تخمیر شده یا ترشی هستند. آنها می توانند هورمون ها و سیستم عصبی شما را تشدید کنند، همراه با ایجاد اضطراب و بی خوابی.


10. سوپ کنسرو شده

سوپ خانگی طعم بهتری دارد، اما برای سلامتی شما نیز بسیار بهتر است. بسیاری از غذاهای بسته بندی شده در قوطی ها و ظروف پلاستیکی حاوی BPA یا بیسفنول هستند. BPA یک ماده شیمیایی است که می تواند انتقال دهنده های عصبی تثبیت کننده خلق و خوی شما را بی ثبات کند. این کار را با تغییر ژن‌ها در ناحیه کنترل استرس مغز شما انجام می‌دهد. کودکانی که مقدار زیادی BPA مصرف می کنند، بیشتر در معرض اضطراب هستند. سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که از بسته بندی های بدون BPA استفاده می کنند. 

در پایان روز: غذاهای کامل بیشتری بخورید و از میان وعده خودداری کنید. غذای ناسالم ممکن است احساس آرامش بخشی داشته باشد، اما اتخاذ یک رویکرد جامع بهترین راه برای تمرین تندرستی و اطمینان از پایداری، آرامش و سلامت خلق و خوی شما است.


مجله ارم بلاگ


نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده